БМШ: думаємо про майбутнє

11 бер 2019

БМШ: думаємо про майбутнє

11 бер 2019

Чому БМШ впроваджує передову практику в сфері Maker-Centred навчання в Україні?

Автор Том Конаті, керівник напрямку досліджень і розробок в галузі проектного навчання (ступінь магістра з креативних технологій у Трініті-коледж, Дублін; член Королівського товариства сприяння мистецтвам, виробництву і торгівлі; керівник проекту makerspace в міжнародній школі Бенджаміна Франкліна в Барселоні; більше ніж 10 річний досвід роботи в сфері maker-centered освіти в якості провідного розробника семінарів для наукової галереї в Дубліні)

За оцінками аудиторів PricewaterhouseCoopers (PwC), до 2030 року 30% існуючих сьогодні професій зникне. Це пов’язано з ростом автоматизації (роботи займають місце людей) і використання штучного інтелекту. Такий прогноз не може не хвилювати наших студентів та їх батьків, і виникає питання:

Які навички нам знадобляться, щоб вижити на невизначеному майбутньому ринку праці, що, до того ж, швидко змінюється? Що ми можемо зробити, щоб підготувати наших учнів до життя в нових обставинах?

У 2030 році все ще буде потреба в працівниках, то які ж якості цінують в співробітниках найбільші компанії, що лідирують сьогодні на ринку інновацій?

Google виділив 7 навичок, на які він в першу чергу звертає увагу при наймі:

  • Навички та вміння коуча
  • Уміння успішно спілкуватися і слухати
  • Уміння розбиратися в людях (соціальна усвідомленість)
  • Емпатія і підтримка по відношенню до колег
  • Критичне мислення
  • Навики вирішення проблем
  • Уміння узгоджувати комплексні завдання

Цікаво відзначити, що жодна з цих навичок не є технічною. Google найме кандидата без ступеня в інформатиці, якщо вважатиме, що він володіє вищезгаданими навичками.

В цілому, коли учні зіткнуться з невизначеним і мінливим ринком праці, вони повинні будуть мати здатність до адаптації, гнучкість, прагнення безперервно вчитися і вірити в себе. Це дозволить їм увійти в нове середовище і продемонструвати свої навички.

Ofsted (Британське бюро по стандартам в галузі освіти, дитячих послуг і навичок) поділяє цю точку зору. Згідно найсучаснішим стандартам шкільних інспекцій (Framework for Inspection of Schools), Ofsted запропонує всім 22 000 школам Англії чітко продемонструвати, як вони розвивають характер своїх учнів. Особлива увага приділяється таким якостям, як стійкість, впевненість і незалежність.

Makerspace: еволюція навчання

Протягом приблизно останніх десяти років (особливо в Сполучених Штатах) в деяких школах відбувалася тиха еволюція освіти, результатом якої став новий підхід до питань формування вищезгаданих навичок. Ця перебудова класичної моделі освіти часто називається Maker-Centered Learning.

Засноване на творчості навчання організовано наступним чином: учням надаються ресурси (інструменти, обладнання, матеріали, знання, час), їх навчають базовим навичкам і ставлять перед ними реальну проблему, яку необхідно вирішити. Щоб підвищити залученість учнів, більшість проектів, принаймні частково, стосуються області особистих інтересів учнів, при цьому зберігаючи прямий зв’язок з вимогами шкільної програми.
Беручи участь в розробці таких проектів, учні набувають досвіду в управлінні проектами та часом, особистому і міжособистісному спілкуванні, проектному мисленні, технологіях цифрового виготовлення, комп’ютерному програмуванні, цифровому дизайні і підприємницьких навичках. По суті, вони знайомляться з проблемами, з якими вони зіткнуться в реальному світі. Відзначено, що у учнів при цьому підвищується почуття відповідальності за власне навчання, а також зростає гордість за свій результат.

В результаті учні не просто краще засвоюють матеріал, вони також демонструють зрослу впевненість в досягненні того, до чого вони прагнуть, підвищення задоволеності навчанням і готовність постійно вчитися новому.

Що таке makerspace?

Простір, оснащений ресурсами для навчання за описаною моделлю називається Makerspace. Такий простір зараз створюється в кампусі BISU Nivki Upper Primary and Secondary School. Його буде оснащено сучасним цифровим виробничим обладнанням, таким як 3D-принтери, лазерні різаки і CNC (свердла, які за допомогою комп’ютерного управління можуть рухатися в 2х або більше напрямках). Це обладнання дозволяє студентам швидко створювати прототипи і тестувати ідеї продуктів в реальному світі. Воно також пропонує інтерактивні технології, які забезпечують зв’язок між цифровим і реальним світом (наприклад, роботи, або система, яка визначає час поливу рослин залежно висихання грунту). Обладнання включає в себе комп’ютери, традиційну електроніку і верстати для роботи по металу і дереву, що дає можливість учням виготовляти практично що завгодно.

Іншим важливим ресурсом є компетентні фахівці. В цьому році Том Конаті був запрошений для проектування нового makerspace в BISU Nivki Upper Primary and Secondary School. Том, який отримав ступінь магістра в галузі креативних технологій в Трініті-коледжі в Дубліні і є членом Королівського товариства сприяння в області мистецтва, виробництва і торгівлі, щойно завершив аналогічний проект в Міжнародній школі імені Бенджаміна Франкліна в Барселоні. У Тома більш ніж 10-річний досвід роботи в сфері Maker-Centered Learning як провідного розробника семінарів для Наукової галереї в Дубліні. Він також є керуючим директором власної компанії maker.ie, через яку він познайомив тисячі студентів зі світом творчих технологій. Том також має практичний досвід в дизайні, виробництві та міжнародній дистрибуції продукції, оскільки розробляв вироби DIY electronics products (набори електроніки “зроби сам”), призначені для творчої індустрії (професійні музиканти, музичні продюсери, працівники сфери освіти і артисти). Том уже почав працювати з учнями і співробітниками, щоб навчити їх навичкам, необхідним для ефективного використання makerspace, та надихнути на творчість.

Дивіться також

Подати заявку на навчання

Подати заявку на навчання